Přírodní parfém - Recenze: Farfalla - Swan a Aura, Acorelle - Třešeň a Cedrová země, Florascent - Medina

Přírodní parfém - Recenze - Farfalla, Acorelle, Florascent

Farfalla - Swan a Aura, Acorelle - Třešeň a Cedrová země, Florascent - Medina



Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše a půjdu v prvním článku rovnou na věc... Pustím se do toho nejaktuálnějšího, do pro mne dosud nepokořené přírodní oblasti - do oblasti parfémových vod a toaletek...

Přírodní péči o pleť a vlasy mám momentálně celkem vychytanou, s přírodní dekorativkou jsem taky spokojená, ale kde jsem doposud bohužel jela v chemii, je oblast vůní... Resp. před prvním těhotenstvím byl a zatím stále je (snad už ne nadlouho) mým favoritem Chanel Chance - chemie jako malovaná. Během těhotenství a kojení a opět těhotenství a kojení jsem kvůli dětem téměř 5 let parfémy nepoužívala. Děti už ale nejsou miminka a mě se vrátila potřeba krásně vonět :-) A tak hledám...

První fází byla důkladná rešerše na internetu, do kamaráda gůglu jsem zadala heslo "přírodní parfém", vyselektovala pryč ty rádoby přírodní parfémy a začala vybírat podle popisů vůní.

HLAVA - SRDCE - ZÁKLAD a mně šla HLAVA kolem... Jak mám jako vybrat parfém podle pár slovíček na internetu? Jak mám vědět, která kombinace složek se mi bude líbit? A hlavně, když už zvládnu pojmenovat složky, které se mi líbí, jak mám vědět, že budou fungovat s mou kůží?

Určitě to každá znáte, strašně se Vám líbí nějaký parfém, buď sám o sobě po přičichnutí k flakonku nebo na někom jiném, ale když ho vyzkoušíte na sobě, voní nějak jinak a vlastně se Vám ani nelíbí...

Vzorečky na eshopech k dispozici jsou, ale pokud bych mela objednat všechny, tak se nedoplatím (cenově v průměru od 35,- za voňavý kapesník od Acorelle po 110,- za vzoreček Aime de Mars).
A co když ty vzorečky vyberu špatně a ty moje neobjevené voňavé lásky, zůstanou smutně neobjevené?

Proč nejde navštívit nikde na jižní Moravě přírodní parfumerii, kde by člověk všechno očmuchal? V tomto máte milé čtenářky z Prahy oooobrovskou výhodu...

Otázek spousta a odpovědí málo... Prostě mi nezbývá nic jiného než to prostě risknout a nějaké objednat... Tak jsem objednala v první várce následující:

Farfalla - Swan a Aura
Acorelle - Třešeň a Cedrová země
Florascent - Medina

V dnešním článku se budu věnovat dvěma vůním od Acorelle, vůni Třešeň a vůni Cedrová země. Vůně od Farfalla a Florascent potom přijdou na řadu příště.

Acorelle - Třešeň 


Hlava: pomeranč, zimozlez, broskev
Srdce: růže
Základ: cedr, vanilka, pižmo

Tuto vůni jsem si objednala na základě recenze https://magazin.biooo.cz/prirodni-kosmetika/vune/recenze-acorelle-toaletni-voda-tresnovy-kvet/ v plném balení. Protože limitky Escada zmiňované v recenzi mi voněly moooc, tak jsem si nepřipouštěla možnost, že by mi vůně nesedla a celá natěšená očekávala balíček... Bohužel zákon schválnosti funguje a ač mi ve flakonku voní kráááásně, tak s mojí kůží prostě nefunguje :-( Ve flakonku voní krásně svěže ovocně, prostě mňam, ale na mé kůži se vůně mění v přesládlé cosi, z čeho mě téměř bolí hlava... Ale minimálně vzoreček určitě doporučuji vyzkoušet, protože pokud sedne, tak je to určitě trefa do černého! Jinak popis vůně ve flakonku odpovídá recenzi z odkazu, prostě úžasný ovocný koktejl někde u moře... Takže sečteno a podtrženo, vůně je krásná, jen s mojí kůží se nekamarádí... Malý update, po hodině už i na mé kůži voní hezky, ale přesto to moje láska nebude...

U Acorelle jsem ale svou lásku našla... Jakou?

Acorelle - Cedrová země


Hlava: bergamot, citron, zázvor
Srdce: kardamon, broskev, skořice
Základ: cedr, vetiver, santal

Kromě plných verzí vůní jsem si objednala i vzorečky. Mezi nimi i voňavý kapesníček Cedrová země od Acorelle. Jsem spíš na sexy názvy (třeba Swan od Farfalla mi evokuje elegantní sexy labuť jako z filmu Black Swan - proto jsem po ní také sáhla), což název Cedrová země úplně není :-D Proč jsem si ho tedy vybrala? V dávných dobách (rozuměj ještě před dětmi a manželem) jsem zkoumala jednotlivé složky parfémů, které jsem měla ráda a zjistila jsem, že ve všech se opakuje kombinace bergamot a vetiver (možná i jiné složky, ale tyto jsem si zapamatovala) a vzhledem k tomu, že i v popisu tohoto parfému jsem tyto dvě složky našla, tak jsem si řekla, že si zaslouží alespoň šanci.

A dobře jsem udělala! Nevím, jestli to byla zásluha těchto dvou složek (bergamot a vetiver), ale tu vůni miluju, s mou kůží funguje naprosto fantasticky! V balíčku s kapesníčkem lehká netvíravá svěží vůně, ale v kombinaci s mou pokožkou zatraceně sexy, ne násilně, ale svěže sexy, jakoby jen tak mimochodem, nenuceně! Opravdu neotřelá vůně, pořád k ní musím ňufat... Citrusy, koření, dřevo a jemný závan broskve jen tak jakoby náhodou, pro mě prostě TOP!

Nejdříve je vůně více citrusová, hodně svěží a energická, po chvíli zesládne čerstvou broskví a jemně kořením, ale ta citrusová svěžest je tam pořád, jen už jemnější, na konci je potom vůně jemně dřevitá s trochou sladkosti a špetkou citrusů...

A co říct na závěr? Výběr parfému je vysoce subjektivní záležitost a co sedne jednomu, nemusí sednout druhému, i když ve flakonku voní oběma... A tak nezbývá než zkoušet a hledat. A hledat a zkoušet...

Jen možná za pokus by stálo najít si popis složek (hlava, srdce, základ) těch Vašich oblíbených parfémů a podívat se, jestli se tam některé složky (čím více, tím lépa) a kombinace neopakují a podle nich hledat i v přirodních vodách... Každopádně přeju šťastnou ruku při výběru a doporučuju nenechat se zlákat nadšenými recenzemi (ani tou mojí :-)) k nákupu plných verzí a raději nejprve objednat více různých vzorečků... Třeba u Acorelle bohatě stačí ty voňavé kapesníčky, kterými potřete kůži a vyjdou na 35 korun.

Komentáře

  1. Evidentně si nejsme s technikou souzeni jako dobří kamarádi - podařilo se mi nějak odmáznout komentář :-D Každopádně jsem chtěla tenhle článek moc a moc pochválit a říct, že se mi popisek vůně tuze líbí a je velice výstižný! :-)
    A souhlasím, že objednávání parfémů jen na základě popisu hlava/srdce/základ je tak trochu sázkou do loterie (s Cedrovou zemí to ale vyšlo! :-) a dostupnější vzorečky (ať už na prodejnách nebo co do ceny) by rozhodně nebyly na škodu :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat

Okomentovat